Najczęściej zadawane pytania

Raty przez Internet

Podstawowe pytania
Co to są Raty przez Internet?
Raty przez Internet to możliwość sfinansowania zakupów kredytem ratalnym bez wychodzenia z domu. Wybierając ten sposób płatności, samodzielnie wypełniasz wniosek ratalny, nawet do 2 minut możesz otrzymać decyzję Banku. Podpisanie umowy kredytu odbywa się przez Internet bez udziału kuriera.

Wniosek ratalny możesz złożyć w dowolnym momencie, 24h/dobę.
Jaka jest aktualna oferta ratalna?
Aktualna oferta ratalna znajduje się tutaj: Oferta ratalna
Kto może kupować na Raty przez Internet?

Na Raty przez Internet mogą kupować Klienci* sklepu oleole.com.pl, którzy:

  • mają ukończone 18 lat,
  • posiadają internetowe konto osobiste,
  • posiadają stałe źródło dochodów (umowę o pracę, umowę zlecenie, kontrakt, emeryturę, rentę, działalność gospodarczą, działalność rolniczą).

Z Rat przez Internet nie mogą skorzystać osoby osiągające dochód z najmu lokalu.

*Klient – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą, w tym z Bankiem, czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą.
Co muszę przygotować, by moc sporządzić wniosek?

Aby sprawnie wypełnić i wysłać wniosek ratalny, przygotuj:

  • dowód osobisty,
  • dane zakładu pracy, w tym: adres, NIP, datę zatrudnienia lub numer i symbol emerytury/renty, datę rozpoczęcia świadczenia i końca (jeśli dotyczy) informację o osiąganym dochodzie netto.
Czy mogę wcześniej spłacić Raty przez Internet?

Tak. Prosimy o bezpośredni kontakt z Bankiem, który sfinansował zakup w celu poinformowania o zamiarze wcześniejszej spłaty kredytu.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Santander Consumer Bank S.A. to 19 500
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A. to 19 019 (koszt zgodny z taryfą operatora) lub (+48) 71 35 49 009 (z zagranicy i telefonów komórkowych)
Czy otrzymam fakturę na firmę przy zakupie ratalnym?
Nie. System ratalny nie obejmuje finansowania podmiotów gospodarczych. W przypadku takiego zakupu nie wystawimy faktury na dane podmiotów gospodarczych. Otrzymasz fakturę na Twoje dane, czyli imię, nazwisko i adres zamieszkania, zgodne z danymi wniosku ratalnego. Sklep oleole.com.pl przygotował dla przedsiębiorców oddzielną ofertę: Dowiedz się więcej o leasingu
Czy aby wziąć Raty przez Internet muszę posiadać osobisty rachunek bankowy?
Tak. Aby móc skorzystać z Rat przez Internet musisz posiadać internetowy rachunek bankowy.
Na jaki okres można wziąć raty?
Okres spłaty rat można sprawdzić w kalkulatorze
Decyzja kredytowa
Kto udziela Rat przez Internet?

Podmioty udzielające kredytu na zakupy ratalne w oleole.com.pl:

  • Alior Bank S.A.
  • Santander Consumer Bank S.A.
  • Credit Agricole Bank Polska S.A.
Ile trwa weryfikacja wniosku w Ratach przez Internet w Banku?
Na decyzję najczęściej będziesz czekać do kilku minut. Czas sprawdzania Twojego wniosku zależy jednak od dostępności m.in. Biura Informacji Kredytowej, dlatego w niektórych przypadkach (zwłaszcza w godzinach nocnych oraz w dni wolne od pracy) weryfikacja ta może ulec wydłużeniu.
Dostałem pozytywną decyzję banku - co dalej mam zrobić?
Potwierdź swoją tożsamość przelewem 1 zł. Dodatkowo w Koncie Klienta zostanie udostępniony projekt umowy kredytowej, z którym będziesz mógł się zapoznać i zweryfikować poprawność swoich danych.
Do czego służy potwierdzenie tożsamości?

Po otrzymaniu wstępnej pozytywnej decyzji zostaniesz poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości poprzez przelew weryfikacyjny 1 zł. Przelew weryfikacyjny jest wykonywany za pośrednictwem Autopay S.A. Stosuje się go wyłącznie w celu potwierdzenia i weryfikacji Twoich danych osobowych podanych we wniosku ratalnym. Niezależnie od wyniku weryfikacji tożsamości, kwota przelewu jest zwracana niezwłocznie po zakończeniu weryfikacji na rachunek bankowy, z którego został wykonany przelew.

Aby przelew został poprawnie zweryfikowany:

  • Musisz być jedynym właścicielem rachunku bankowego
  • Dane adresowe zdefiniowane w Twoim banku muszą być zgodne z danymi podanymi we wniosku.
Dlaczego nie przeszedłem potwierdzenia tożsamości?

Za proces potwierdzenia tożsamości w całości odpowiada bank udzielający kredytu. W przypadku przedłużającego lub negatywnego wyniku potwierdzenia tożsamości, zapytanie należy skierować bezpośrednio do banku.
Jeśli nie pamiętasz, do którego banku wysłałeś wniosek, możesz to sprawdzić w otrzymanej korespondencji z banku, zawierającej projekt umowy.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Santander Consumer Bank S.A. to 19 500
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A. to (+48) 71 799 71 17
Kiedy mogę wysłać kolejny wniosek?
Kolejny wniosek możesz wysłać po podpisaniu umowy lub po anulowaniu wcześniej wysłanego wniosku. Anulacji wniosku możesz dokonać w Koncie Klienta.
Dostałem odmowną decyzję banku – jaki jest powód i co mogę zrobić?

Decyzję o przyznaniu kredytu wydaje bank, do którego złożono wniosek. W przypadku otrzymania decyzji negatywnej szczegółowe informacje można uzyskać bezpośrednio po kontakcie z infolinią banku. Możesz również dokonać zmiany formy płatności na Raty PayU lub inną dogodną dla Ciebie.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Santander Consumer Bank S.A. to 19 500
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A. to (+48) 71 799 71 17
W jaki sposób podpiszę umowę kredytową?
Podpisz umowę wpisując kod SMS, otrzymasz go na Twój numer telefonu podany we wniosku kredytowym.
Odstąpienie od umowy kredytu i zwrot towaru
Czy mogę odstąpić od umowy kredytu Raty przez Internet?

Tak. W ciągu 14 dni od podpisania umowy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami masz prawo odstąpić od umowy kredytu bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od podpisania umowy. W tym celu należy skontaktować się bezpośrednio z bankiem kredytującym lub skorzystać z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość i dokonać zwrotu towaru.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Santander Consumer Bank S.A. to 19 500
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A. to 19 019 (koszt zgodny z taryfą operatora) lub (+48) 71 35 49 009 (z zagranicy i telefonów komórkowych)
Jak mogę zwrócić towar zakupiony na Raty przez Internet?
W przypadku chęci odstąpienia od umowy sprzedaży, towar można zwrócić kurierem dp naszego magazynu. Informację o tym, jak zwrócić towar znajdziesz TUTAJ
Kiedy nastąpi rozliczenie umowy kredytowej?
Umowa kredytowa zostanie rozliczona w terminie 14 dni od momentu sprawdzenia zwróconego towaru przez pracownika naszego magazynu.
Spłata rat
W jakiej formie otrzymam umowę kredytu i harmonogram spłaty rat?

Po podpisaniu umowy z:

  • Alior Bank S.A., umowa kredytu wraz z harmonogramem spłaty rat zostanie wysłana do Ciebie na adres e-mail wskazany we wniosku kredytowym.
  • Santander Consumer Bank S.A., umowa kredytu wraz z harmonogramem spłaty rat zostanie wysłana do Ciebie na adres e-mail wskazany we wniosku kredytowym.
  • Credit Agricole Bank Polska S.A., umowa kredytu wraz z harmonogramem spłaty rat zostanie wysłana do Ciebie na adres e-mail wskazany we wniosku kredytowym.
Gdzie znajdę numer konta do spłaty rat?
Numer konta do spłaty rat znajdziesz na umowie kredytu oraz w harmonogramie spłaty rat otrzymanym z banku.
Gdzie uzyskam informację o liczbie rat pozostałych do spłaty?

W celu uzyskania informacji dotyczącej liczby rat i kwoty pozostałej do spłaty, należy skontaktować się z Bankiem.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Santander Consumer Bank S.A. to 19 500
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A. to 19 019 (koszt zgodny z taryfą operatora) lub (+48) 71 35 49 009 (z zagranicy i telefonów komórkowych)
Czy mogę odstąpić od umowy kredytu Raty przez Internet?
Tak, zgodnie z obowiązującymi przepisami masz prawo odstąpić od umowy kredytu bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od daty podpisania umowy.