Najczęściej zadawane pytania

Raty przez Internet

Podstawowe pytania
Co to są Raty przez Internet?
Raty przez Internet to możliwość sfinansowania zakupów kredytem ratalnym bez wychodzenia z domu. Wybierając ten sposób płatności, samodzielnie wypełniasz wniosek ratalny, nawet do 2 minut możesz otrzymać decyzję Banku. Podpisanie umowy kredytu odbywa się przez Internet bez udziału kuriera.

Wniosek ratalny możesz złożyć w dowolnym momencie, 24h/dobę.
Jaka jest aktualna oferta ratalna?
Aktualna oferta ratalna znajduje się tutaj: Oferta ratalna
Kto może kupować na Raty przez Internet?

Na Raty przez Internet mogą kupować Klienci* sklepu oleole.com.pl, którzy:

  • mają ukończone 18 lat,
  • posiadają internetowe konto osobiste,
  • posiadają stałe źródło dochodów (umowę o pracę, umowę zlecenie, kontrakt, emeryturę, rentę, działalność gospodarczą, działalność rolniczą).

Z Rat przez Internet nie mogą skorzystać osoby osiągające dochód z najmu lokalu.

*Klient – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą, w tym z Bankiem, czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą.
Co muszę przygotować, by moc sporządzić wniosek?

Aby sprawnie wypełnić i wysłać wniosek ratalny, przygotuj:

  • dowód osobisty,
  • numer osobistego rachunku bankowego,
  • dane zakładu pracy, w tym: adres, telefon, NIP, datę zatrudnienia lub numer i symbol emerytury/renty, datę rozpoczęcia świadczenia i końca (jeśli dotyczy) informację o osiąganym dochodzie netto.
Czy mogę wcześniej spłacić Raty przez Internet?

Tak. Prosimy o bezpośredni kontakt z Bankiem, który sfinansował zakup w celu poinformowania o zamiarze wcześniejszej spłaty kredytu.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A to 801 33 00 33
Czy otrzymam fakturę na firmę przy zakupie ratalnym?
Nie. System ratalny nie obejmuje finansowania podmiotów gospodarczych. W przypadku takiego zakupu nie wystawimy faktury na dane podmiotów gospodarczych. Otrzymasz fakturę na Twoje dane, czyli imię, nazwisko i adres zamieszkania, zgodne z danymi wniosku ratalnego. Sklep oleole.com.pl przygotował dla przedsiębiorców oddzielną ofertę: Dowiedz się więcej o leasingu
Czy aby wziąć Raty przez Internet muszę posiadać osobisty rachunek bankowy?
Tak. Aby móc skorzystać z Rat przez Internet musisz posiadać internetowy rachunek bankowy. Lista obsługiwanych Banków w procesie autoryzacji tożsamości wyświetla się automatycznie po wyborze płatności Raty przez Internet. Jeżeli na liście nie ma Twojego Banku, proponujemy skorzystać z innej opcji ratalnej, w tym celu zmień formę płatności na Raty z Doradcą. Możesz również wybrać inną, dogodną dla Ciebie formę płatności.
Na jaki okres można wziąć raty?
Okres spłaty rat można sprawdzić w kalkulatorze
Decyzja kredytowa
Kto udziela Rat przez Internet?

Podmioty udzielające kredytu na zakupy ratalne w oleole.com.pl:

  • Alior Bank S.A.
  • Credit Agricole Bank Polska S.A
Ile trwa weryfikacja wniosku w Ratach przez Internet w Banku?
Na decyzję najczęściej będziesz czekać do kilku minut. Czas sprawdzania Twojego wniosku zależy jednak od dostępności m.in. Biura Informacji Kredytowej, dlatego w niektórych przypadkach (zwłaszcza w godzinach nocnych oraz w dni wolne od pracy) weryfikacja ta może ulec wydłużeniu.
Dostałem pozytywną decyzję banku - co dalej mam zrobić?
Potwierdź swoją tożsamość przelewem 1 zł. Dodatkowo w Koncie Klienta zostanie udostępniony projekt umowy kredytowej, z którym będziesz mógł się zapoznać i zweryfikować poprawność swoich danych.
Do czego służy potwierdzenie tożsamości?

Po otrzymaniu wstępnej pozytywnej decyzji zostaniesz poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości poprzez przelew weryfikacyjny 1 zł. Przelew weryfikacyjny jest wykonywany za pośrednictwem Blue Media S.A. Stosuje się go wyłącznie w celu potwierdzenia i weryfikacji Twoich danych osobowych podanych we wniosku ratalnym. Niezależnie od wyniku weryfikacji tożsamości, kwota przelewu jest zwracana niezwłocznie po zakończeniu weryfikacji na rachunek bankowy, z którego został wykonany przelew. Wykaz banków, z których możesz dokonać takiego przelewu dostępny jest przed wejściem na wniosek ratalny.

Aby przelew został poprawnie zweryfikowany:

  • Musisz być jedynym właścicielem rachunku bankowego
  • Dane adresowe zdefiniowane w Twoim banku muszą być zgodne z danymi podanymi we wniosku.
Dlaczego nie przeszedłem potwierdzenia tożsamości?

Za proces potwierdzenia tożsamości w całości odpowiada bank udzielający kredytu. W przypadku przedłużającego lub negatywnego wyniku potwierdzenia tożsamości, zapytanie należy skierować bezpośrednio do banku.
Jeśli nie pamiętasz, do którego banku wysłałeś wniosek, możesz to sprawdzić w otrzymanej korespondencji z banku, zawierającej projekt umowy.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A. to 801 33 00 33
Kiedy mogę wysłać kolejny wniosek?
Kolejny wniosek możesz wysłać po podpisaniu umowy lub po anulowaniu wcześniej wysłanego wniosku. Anulacji wniosku możesz dokonać w Koncie Klienta.
Dostałem odmowną decyzję banku – jaki jest powód i co mogę zrobić?

Decyzję o przyznaniu kredytu wydaje bank, do którego złożono wniosek. W przypadku otrzymania decyzji negatywnej szczegółowe informacje można uzyskać bezpośrednio po kontakcie z infolinią banku. Możesz również dokonać zmiany formy płatności na Raty PayU lub inną dogodną dla Ciebie.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A. to 801 33 00 33
W jaki sposób podpiszę umowę kredytową?
Podpisz umowę wpisując kod SMS, otrzymasz go na Twój numer telefonu podany we wniosku kredytowym.
Odstąpienie od umowy kredytu i zwrot towaru
Czy mogę odstąpić od umowy kredytu Raty przez Internet?

Tak. W ciągu 14 dni od podpisania umowy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami masz prawo odstąpić od umowy kredytu bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od podpisania umowy. W tym celu należy skontaktować się bezpośrednio z bankiem kredytującym lub skorzystać z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość i dokonać zwrotu towaru.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A. to 801 33 00 33
Jak mogę zwrócić towar zakupiony na Raty przez Internet?
W przypadku chęci odstąpienia od umowy sprzedaży, towar można zwrócić kurierem dp naszego magazynu. Informację o tym, jak zwrócić towar znajdziesz TUTAJ
Kiedy nastąpi rozliczenie umowy kredytowej?
Umowa kredytowa zostanie rozliczona w terminie 14 dni od momentu sprawdzenia zwróconego towaru przez pracownika naszego magazynu.
Spłata rat
W jakiej formie otrzymam umowę kredytu i harmonogram spłaty rat?

Po podpisaniu umowy z:

  • Alior Bank S.A., w Koncie Klienta zostanie udostępniony link do e-Archiwum Banku, skąd będziesz mógł pobrać umowę kredytu. Harmonogram spłat zostanie wysłany do Ciebie pocztą (listem zwykłym) na adres korespondencyjny wskazany w umowie kredytu lub pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany we wniosku kredytowym.
  • Credit Agricole Bank Polska S.A., umowa kredytu wraz z harmonogramem spłaty rat zostanie wysłana do Ciebie na adres e-mail wskazany we wniosku kredytowym.
Gdzie znajdę numer konta do spłaty rat?
Numer konta do spłaty rat znajdziesz na umowie kredytu oraz w harmonogramie spłaty rat otrzymanym z banku.
Gdzie uzyskam informację o liczbie rat pozostałych do spłaty?

W celu uzyskania informacji dotyczącej liczby rat i kwoty pozostałej do spłaty, należy skontaktować się z Bankiem.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A to 801 33 00 33
Czy mogę odstąpić od umowy kredytu Raty przez Internet?
Tak, zgodnie z obowiązującymi przepisami masz prawo odstąpić od umowy kredytu bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od daty podpisania umowy.
Promocja z ratą gratis
W jaki sposób mogę potwierdzić udział w promocji?
Potwierdzeniem udziału w promocji z ratą gratis jest mail, którego otrzymasz od nas na około godzinę po podpisaniu umowy kredytowej.
Dlaczego na umowie kredytu i w harmonogramie spłaty rat nie mam informacji o ratach gratis?
Organizatorem promocji jest sklep, a nie bank kredytujący. Informacja o promocji nie będzie zawarta w dokumentach otrzymanych z banku, ani w druku umowy, ani w harmonogramie spłaty rat. Informacja o udziale w promocji jest zawarta w komunikacji mailowej od sklepu.
W jaki sposób mogę potwierdzić spłatę raty gratis?

Fakt dokonania przez Euro-net wpłaty raty gratis na konto umowy kredytu, możesz zweryfikować kolejnego dnia roboczego po dniu wymagalności spłaty raty, zgodnie z harmonogramem, poprzez bezpośredni kontakt z bankiem kredytującym.

  • Numer infolinii Alior Bank S.A. to 12 370 70 60
  • Numer infolinii Credit Agricole Bank Polska S.A. to 801 33 00 33
Jak mogę skorzystać z promocji z ratą gratis?
Właściwą promocję ratalną, oznaczoną jako rata gratis, należy wybrać na pierwszym kroku wniosku kredytowego.
Czy mogę dokonać spłaty rat, nie czekając na spłatę raty gratis wynikającej z promocji?
Tak, ale wysokość raty gratis może ulec zmianie zgodnie z nowym harmonogramem spłaty rat otrzymanym z banku.